lauravanhaaren.reismee.nl

mijn eerste week in Amerika

Hallo, het is een lange tijd geleden dat ik wat heb geschreven. Nu ik in Amerika ben ga ik proberen ten minste 1 keer per maand te schrijven op mijn blog.

29 juli was het dan zo ver ik vertrok naar Amerika, om 6:00 moesten we op schiphol zijn. We moesten inchecken en toen moest ik afscheid nemen van papa en mama met een hele boel tranen. Dat was een stuk zwaarder dan ik had verwacht. Eenmaal achter de douane liepen we gelijk door naar de gate waar het vliegtuig al stond te wachten. Na de 8 uur lange reis naar New York hadden we een paspoort controle, daarna moesten we de koffers halen en zijn we doorgereden naar een mall. Wow! Wat was die Mall groot en mooi, er waren zo ongelofelijk veel winkels! Daarna zijn we doorgereden naar het hotel.

Dag 1 NYC: Na het ontbijt zijn we naar de stad gereden. We hebben de tour guide opgehaald en toen zijn we eerst naar Times Square gereden. We hebben over Times Square gelopen en aan de andere kant stond de bus te wachten. Met de bus gingen we naar 5th avenue, waar we tijd kregen om te shoppen. We zijn lunch gaan halen en het plan was om dat op te eten in Central Park, maar het begon te regenen. We hebben de lunch in de bus opgegeten en toen het droog leek te zijn, gingen we toch maar Central Park in. Het begon weer te regenen, maar we bleven gewoon doorlopen. We zijn ten slotte Nederlanders, dus regen was niet iets nieuws voor ons. De bus stond aan de andere kant van het park te wachten en die bracht ons naar SOHO en China Town. Hier kregen we weer tijd om te shoppen. Na de shop tijd reden we door naar de Brooklyn Bridge, we zijn er over gelopen met gevaar voor eigen leven aangezien het regende en onweerde, maar we hebben het overleeft! :) Na de wandeling gingen we naar het Hardrock Café waar we avondeten gegeten hebben. Tot slot zijn we naar Rockefeller Center gereden, waar we naar de bovenste verdiepingen gingen en over de stad konden kijken, het was echt heel mooi!

Dag 2 NYC: We begonnen met een vaartocht langs het vrijheidsbeeld. Met een zonnetje op de boot, dat was genieten! Na de boottocht zijn we naar het 9/11 memorial gereden, dat was erg indrukwekkend! We hebben geluncht in een klein restaurantje en zijn daarna naar de metro gereden. Met de metro zijn we naar Coney Island gereden, dit is een deel van het strand van NYC. Het was erg appart omdat je niet het idee hebt dat je in NYC bent. Na de vrijetijd op het strand zijn we naar een pizzaria gereden waar we avondeten gegeten hebben. Na het eten zijn we weer naar de Brooklyn Bridge gereden om er nog een keer over heen te lopen, nu zonder regen en met een zons ondergang! Tot slot zijn we naar Washington Park gereden, een park aan het einde van 5th avenue, hier hebben we nog even rond gelopen en toen was het tijd om weer naar het hotel te gaan om in te pakken en te slapen.

Zaterdag ging om half 3 de wekker en werden we om 4 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Na 2 vluchten was het dan eindelijk zo ver, ik was in Springfield, Missouri en mijn gastgezin stond met een bord op mij te wachten. We hebben mijn bagage thuis gebracht en hebben geluncht. Daarna zijn we weer naar het vliegveld om Ann-Sophie op te halen, de andere exchange student die bij ons woont. We hebben pizza besteld en zijn daarna lekker gaan slapen.

Zondag heb ik eerst even met papa en mama geskyped. Daarna zijn er gaan lunchen om daarna naar een schietbaan te gaan. Na een heleboel herrie van geweren die schieten zijn we naar een restaurant gegaan, wanneer je een broodje wilde gooide ze die naar je, nou dat was een ervaring!

Gister zijn we wezen zwemmen in een groot waterpark! Dat was erg gezellig!

Dat was het al weer, ik ben nu een week weg van huis en er is al zo veel gebeurd. Ik ben benieuwd naar de rest van het jaar!

xxx Laura

PS. Wanneer je op de hoogte wilt blijven van mijn verhalen laat dan je e-mail adress rechts achter! Dan krijg je een mailtje wanneer ik hier weer iets schrijf.

Reacties

Reacties

Edwin van Haaren

Wow wat leuk allemaal!!!!! Xxx

esthervanhaaren@hotmail.com

Leuk geschreven lieverd. Xxx

Sander Odijk

Klinkt leuk allemaal. Schietbaan ????????????? Staat nog op mijn Bucket List

Peggy

Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft daar! Keep me posted ????!

martin.truus@gmail.com

lieve laura heel fijn, dat je goed aangekomen bent, hebben genoten van je mooie verhaal en zijn erg trots op je veel liefs op[ en omi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active