lauravanhaaren.reismee.nl

2 maanden in Amerika, wat mij is opgevallen.

Hallo allemaal!

Hier ben ik dan weer vanuit Amerika.

Het is vandaag 2 maanden geleden dat ik naar Amerika ben vertrokken voor mijn grote avontuur. Inmiddels is de rust weer teruggekeerd, en heb ik het hier heel erg naar mijn zin. Ik ben gewend aan mijn nieuwe school en het is super gezellig! Ook is mijn gastgezin helemaal fantastisch J

In deze twee maanden heb ik wel een heleboel dingen gezien die ik best wel opmerkelijk vond, dus hier is voor jullie een lijst met dingen die me zijn opgevallen aan Amerika!

*op school.

  • In sommige lokalen kan het erg koud zijn, mensen nemen dan gewoon een dekentje mee voor tijdens de les.
  • Slapen in de les? Geen probleem!
  • Heb je een toets? Geen stress, voor de meeste vakken krijg je de vragen en antwoorden al voordat de toets begint, dus je hoeft alleen de antwoorden te leren en dan heb je een goed cijfer. Daarnaast zijn de meeste vragen op een toets ook nog eens multipechoise.
  • Mensen komen in hun pyjama naar school, en dat is heel normaal.
  • Je zit alleen aan een tafel of in groepjes. De tweetafel rijen die we in Nederland kennen, komen hier niet voor.
  • Je krijgt een cijfer voor het maken van je huiswerk en het opletten in de les.
  • Aan het einde van een semester kan je cijfer hoger worden, als je niet naar het toilet bent geweest tijdens de les. Daarvoor krijg je bij sommige vakken extra punten.
  • Je hebt je schoolpas om je nek hangen tijdens school, zo weet iedereen wie je bent, dat je naar de juiste school gaat en in welk jaar je zit.
  • Wij hebben op school iedere dag Chief time, hierin mogen we huiswerk maken of kletsen we met elkaar.
  • Iedereen schrijft de hele tijd met potlood. De meeste mensen hebben wel pennen, maar die worden bijna nooit gebruikt.

*het eten

  • Groente bij het avondeten? Gelukkig heb ik dat wel. Maar over het algemeen is het geen verse groente, er gaat een plastic zak met groente de magnetron in voor een paar minuten, en TADAAA daar is je groente.
  • Kijk niet gek op als mensen voor ontbijt Mc Donalds eten. Nou weet ik dat er ontbijt is van mc Donalds, maar sommige mensen eten gewoon frietjes en een hamburger of kip nuggets als ontbijt.
  • Er zijn niet veel mensen die regelmatig groente en/of fruit eten.
  • In Nederland hebben we (voor zover ik weet) 1 soort Oreo’s, in Amerika is er een heel schap met Oreo’s. Hetzelfde geldt voor M&M’s, wij hebben 3 soorten, en hier is een half schap gevuld met verschillende soorten M&M’s.
  • Ik heb met wat Europese exchange studenten op school gepraat, en iedereen vindt de Amerikaanse chocolade heel erg vies.

*nog wat andere rare dingen

  • DE TOITLETTEN! Ja, hier moet ik echt even mijn mening over kwijt. Wanneer je in Nederland naar een toilet gaat, is het over het algemeen een toilet met een volledig gesloten deur. Tenzij je in een huis bent, kan je dat in Amerika wel vergeten. De deuren lopen niet van de grond tot aan het plafond, en dat is het probleem niet. Maar wanneer je de deur sluit, is er een spleetje. Fijn joh, ben je aan het plassen kan je iedereen langs zien lopen.
  • Geweren kunnen gewoon in de Walmart gekocht worden.
  • Veel mensen hebben tijdens het auto rijden geen gordel om en het gebeurt heel veel dat mensen tijdens het auto rijden aan het bellen zijn met de telefoon in de hand.

Ik schrijf binnenkort weer een update over mijn leven hier in The States.

Ik hoop dat jullie deze lijst leuk vonden!

Dikke kus,

Laura

Reacties

Reacties

Edwin

Ha, ha! Rare jongens toch die Amerikanen. Ideaal in je pyjama onder een dekentje lekker slapen in de klas - in mijn tijd had ik alleen de pyjama en het dekentje niet :-)

Zo blij dat je je plekje gevonden hebt! Kus en knuffel.

Saskia Eringaard

Hoi Laura, leuk verhaal weer van je. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het zijn inderdaad rare knakkers die Amerikanen????. Veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende update. Xxx Saskia

Carmen

Super leuk laura ! Fijn dat het allemaal goed gaat en je het erg naar je zin heb ik ben erg benieuwd naar je volgende update maak er wat moois van x carmen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active