lauravanhaaren.reismee.nl

thanksgiving and almost christmas break

Hoi allemaal,

Jaaaa, het is gelukt, het is 3/4 weken later en er is een nieuwe blog!

Ik heb het nogsteeds erg naar mijn zin hier in Amerika. Het eerste semester op school is bijna over. Ik heb nog 1 dag les en dan heb ik 2 dagen met toetsen. Als de toetsen erop zitten, kan ik eindelijk zeggen dat ik voor 2 weken kertsvakantie heb. En daar ben ik ook wel aan toe hoor, van het opstaan om 6 uur iedere schooldag, wordt je best moe!

Ik heb gewoon vijf dagen per week les, natuurlijk is het erg leuk en leer ik een heleboel nieuwe dingen maar af en toe kan ik ook niet wachten totdat de schooldag voorbij is, gewoon omdat de lessen soms ook erg makkelijk zijn en ik niet altijd het idee heb dat ik iets leer. MAAR in de weekenden doe ik een heleboel leuke dingen!

Op zondag 22 november was er een Internationale Potluck van Ayusa. Hierbij moest iedere leerling een gerecht maken uit zijn/haar eigen land. Ik had boterkoek gemaakt, en de meeste mensen vonden het erg lekker :) Ik had nog best wel veel boterkoek over, dus ik had die maandag een paar stukjes mee naar school genomen om aan leraren en vrienden te geven. Iedereen vond het erg lekker, zo lekker zelfs dat één van mijn vriendinnen me vertelde dat ze vanwege de boterkoek naar Nederland gaat emigreren, hahahahaha :D

Donderdag 26 november was het dan zo ver, het was Thanksgiving. Het was een enorm lange maar ook leuke dag. Om 04;52 ging mijn wekker af, ik ging samen met mijn gastouders naar K-MART waar we dingetjes voor hun trouwerij hebben gekocht. De winkel ging om 06;00 open wante er was een soort van pre-blackfriday sale, dus wij stonden om 5;30 voor de deur van de winkel. MAAR we hebben gevonden waar we voor kwamen dus dat was fijn :). Toen de spullen gekocht waren hebben we bij de McDonalds ontbeten, tja het is en blijft amerika. Op de weg naar huis hebben we de laatste spullen voor het avondeten gekocht. Toen we eenmaal thuis waren hebben we de Macy's Thanksgiving Day Parade gekeken op televisie, en jeetje dat was gaaf! Na het kijken was ik erg moe, dus ben ik in slaap gevallen. Eenmaal wakker zijn we begonnen aan het avondeten en hebben we het huis helemaal klaar gemaakt voor de visite. We hebben met het hele gezin en oma Suzie avondeten gegeten en na het opruimen was het dan zo ver... BLACKFRIDAY SHOPPEN! Het was erg druk in alle winkels, maar het was zeker een ervaring om nooit te vergeten.

De dag na Thanksgiving zijn we begonnen met het versieren van het huis in kerstmis-style. Er staan nu inmiddels 3 grote kerstbomen in het huis, 1 kleine kerstboom in mijn kamer, een grote kerststal en een kerstdorpje in de woonkamer en de buitenkant van het huis is helemaal versierd in kerstlichtjes. Er zijn zoveel mensen die lichtjes buiten hangen en je voelt echt overal een geweldige kerstsfeer :)

Op vrijdag 4 december was er een lunch op school voor alle Foreign exchange studenten, we waren samen met het Kabinet, dat zijn seniors die van alles regelen op school zoals de assemblys en schoolfeesten. We hebben Chick-Fil-A gegeten en met z'n alle gekletst, het was erg gezellig.

Ook is mijn duitse gastzusje Annie die avond naar een ander gastgezin verhuist. Ik heb nu weer een kamer voor mezelf, al komen mijn gastbroertjes en gastzusje me nu de hele tijd gezelschap houden in mijn kamer. Wat eigenlijk best wel heel gezellig is :)

Zaterdag 5 december was het Pakjesavond, dit jaar niet alleen in Nederland maar ook hier in Springfield, Missouri. Nadat ik het hele gezin uitgelegd had wat Sinterklaas nou eigenlijk inhoud, kregen ze allemaal een chocolade letter. Het is echt super leuk om tradities als SInterklaas naar Amerika te brengen, niet alleen voor mij maar ook mijn gastgezin vindt het erg leuk.

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ik in het prom committee zit, hierin gaan we alles voor het Prom (eindexamen gala) voorbereiden en regelen. We beslissen het thema, hoe alles eruit gaat zien en dat soort dingetjes. Er zijn maar 20 leerlingen die in het Prom Committee mogen, dus ik ben erg blij dat ik één van hen ben. Na de vakantie hebben we de eerste bijeenkomst en ik heb er erg veel zin in :)

Nog een paar daagjes en dan is het Kerstvakantie :) Het wordt een drukke vakantie aangezien mijn gastouders gaan trouwen maar ik heb er wel erg veel zin in!

Ik ga proberen om aan het einde van de vakantie een nieuwe update te plaatsen met alles wat we gedaan en beleefd hebben.

xxxxxx Laura

Reacties

Reacties

Edwin

Never a dull moment data is de States. Geniet er lekker van meissie. We vinden het hartstikke leuk alle verhalen te lezen en horen. Have fun!

Esther

Hoi lieverd, het is elke weer een feestje om je verhalen te lezen! Blijf lekker genieten van je avontuur. Ik hou van je! Xxxxxx

Frances

Hoi hoi Laura
Zo leuk, om over al je belevenissen te lezen!
Wat een fantastische leuke indrukken en ervaringen in zo'n korte tijd, wauwe...
Succus met de toetsen, gaat zeker weten ,, goed"""!
En daarna, lekker genieten van je vrije dagen
.....kerst vakantie"""
Liefs en knuffel Frances xxxxxxxxx

Saskia

Ha Laura, wat een leuke update!! Geniet van al het leuks dat je meemaakt. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Succes met je toetsen, dat komt vast goed????????????. Dikke kus, Saskia

martin.truus@gmail.com

Hoi Laura, Hebben je verhaal gelezen en vonden het geweldig, Eindelijk dan vakantie en wat een festiviteiten. Ga er maar volop van genieten. Zijn bijzonder happy dat je iets eerder thuis komt; wat een feest zal het worden. We kijken nu al uit naar je volgende verhaal. "Merry Christmas" and we love you. Many kisses. Omi en Opi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active